به مناسبت بزرگداشت هفته جهادکشاورزی مشتاقان بروزرسانی دانش روابط عمومی در وزارت جهاد کشاورزی؛ پای درسهای راهبردی نشستند.
هر همکار سازمانی یک روابط عمومی می تواند باشد.
كارگاه آموزشي تخصصی استانداردهای جهانی روابط عمومی هوشمند، طی دو روز به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی به صورت وبینار سراسری با محوریت و میزبانی سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس کارگاه آموزشی تخصصی استاندارد های جهانی روابط عمومی هوشمند در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ساعت از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ به صورت ویدئو کنفرانس جهت شرکت کلیه علاقه مندان برگزار گردید.
لازم به ذکر است مدرس کارگاه فوق الذکر دکتر حمید شکری خانقاه مدیر دپارتمان روابط عمومی و مدیریت برند برنامه مهارت سنجی حرفه ای اروپایی Esco در ایران می باشد.
این کارگاه آموزشی با حضور بیش از ۸۰ نفر از مدیران روابط عمومی و کارشناسان این حوزه در سراسر کشور با تدریس متخصص این علم با مطالبی از قبیل: روابط عمومی تاثیرگذار یعنی عملكرد روابط عمومي بايد طوري باشد كه جايگاه تاثيرگذار خود را نشان دهد، يعني براي رفع مشكلات سازمان از مشاوره هاي روابط عمومي استفاده كنند.
وي با اشاره به ضرورت مشكل گشايي روابط عمومي در مسایل مختلف سازمان، افزود: بايد مدير روابط عمومي با نگرش، شخصيت، منش و عملكرد خود فضايي را به وجود آورد كه ضمن اعتماد در رفع مشكلات از وي كمك بگيرند.
وی در این کارگاه ادامه داد: روابط عمومي ها بايد اثربخش باشند، گفت: اعتماد آفريني، هم افزايي، شفافيت آفريني، فرصت آفريني، ايجاد رضايت، فكر آفريني و تحرك آفريني از جمله ويژگي هاي يك روابط عمومي موثر است. در پایان وی هر همکار سازمانی را یک روابط عمومی تاثیر گزار دانست و بیان داشت، روابط عمومی ها باید هوشمند، بروز و دقیق باشند و صرفا به گزارش و اخبار اکتفا نکنند, بلکه در راستای عملکرد هوشمندانه اقدام نمایند و مورد تعالی سازمان و رییس دستگاه باشند. این مسئله بایستی به جد در همه سازمان ها نهادینه شود، تا برونداد و خروجی های مطلوبی را در پی داشته باشد.